25 Ocak 2011 Salı

Simay Bülbül'ün Kabilesi

Bu sene 3-6 Şubat'ta yapılacak İstanbul Fashion Week'de bilindiği gibi bir çok iyi tasarımcı yok.Fakat bu moda haftamızın kötü geçeceği anlamına da gelmiyor.
Bir çok tasarımcı yok ama bir çok da iyi tasarımcımız bu organizasyona çok iyi hazırlandı.


Bu iyi hazırlanan tasarımcıların başında benim de çok sevdiğim Simay Bülbül geliyor.Simay bu sene yine farklılık yaratarak defilesinde ''Zema'nın Seslenişi'' adlı koleksiyonu sunacak.Bu koleksiyonuyla, yok olmaya direnen kabile kadınlarını yansıtıyor.
Koleksiyonun da süet, şifon, ipek, dantel ve tüle ilk defa kürk ve trikolar da eklemiş.30 parçadan oluşan koleksiyon, özel kesimli deriler, işlemeler ve baskılardan oluşan temayla vurgulanmış.


Simay Bülbül koleksiyonla ilgili, ''Zema'nın Seslenişi'nde yitip gidene bir ağıt tutturan, elinde kalan için direnen amansız kadını anlatmak istedim.Mücadeleci kabile kadınlarından esinlendim.Geçmişlerine sahip çıkan kadınları anlatırken tüm detaylarda geçmişi geleceğe taşımak istedim.Çok farklı malzemeleri, cesur saçlarla ve özel tasarlanmış takılarla birlikte kullandım.Heyecan verici bir koleksiyon olduğunu düşünüyorum.'' diyor.

Aynı zamanda Simay Bülbül defilesi adına, kültürel varlıkları koruma ve yaşatma konusunda faliyet gösteren Europa Nostra Türkiye'ye de bağışda bulunmuş.

Hiç yorum yok: